Selasa, Mac 29, 2011

Happynya aku....

Melihat my hero sudah tidak buat perangai seperti minggu lepas, aku suka sangat-sangat. Senang hati aku nak bekerja di opis ni. Rasa sedikit tenang. Kurang rasa risau. Harap-harap sangat dia baik-baik di rumah pengasuh.

Naluri ibu ni cukup kuatkan. Tak ada ibu yang tak tahu feel anaknya, walaupon anaknya ada 10 orang. Contoh terdekat ibu aku, dari kami adik beradik kecil-kecil lagi, ibu aku tahu setiap feel anaknya. Dia melayan kami adik beradik mengikut perangai kami. tapi dalam mengikut dia tetap menerapkan nilai-nilai murni dalam diri kami. Kami semua boleh tahan degilnya. Tapi ibu tetap melayan kerenah kami dengan penuh kesabaran. Paling menguji hati ibu aku adalah adik lelaki aku yang no.5 tu. Dari kecil sampai besar tak pernah menyenangkan hati ibu aku...bercerita mengenainya buat air mata ibu mengalir...sejak adik aku sambung belajar, mengikut nasihat abah, al-hamdulillah ada perubahan pada dirinya. Aku tengok ibu pon sudah tersenyum bila bercerita tentang adik aku yang 1 itu.

Begitu juga aku...sekarang aku kan seorang ibu...harus sangat-sangat bersabar dengan kerenah hero aku sorang tu...memang sangat menguji kesabaran aku. tapi aku bersyukur, dia penghibur duka lara aku. Dia pembakar semangat aku. Dia buah hati aku. Sebabkan aku sangat happy....macam-macam cerita bercampur di sini..hihihih

2 ulasan:

  1. ingatkan happy pasai nak dapat adik pulak rafiq ni..eheheehh

    BalasPadam
  2. Akak..mmg sy tgh berusaha nk bg adik kat rafiq ni....hehehe

    BalasPadam