Jumaat, Mac 18, 2011

Dia nangis lagi....

Hari ni kira hari ke3 hantar Rafiq kat rumah pengasuh tu. Sebabnya MIL ada 2 hari kat rumah...jadi dia minta Rafiq tinggal kat rumah saja. Ada sepupu boleh teman Rafiq main. Jadi semalam dah hantar MIL kat rumah SIL di Bangsar. Hari ni terpaksa lah hantar Rafiq kat rumah pengasuh. Kejadian yang paling aku tak tahan bila Rafiq menangis, bukan menangis buat perangai tau...kesian sangat-sangat kat dia.

Tadi pagi masa keluar hantar dia, suka saja nak pergi rumah kawan. Tiba depan pintu rumah pengasuh, dia dah elak-elak nak duduk belakang aku. Bila pengasuh buka pintu, dia terus nangis, menangis sambil pandang muka aku dan panggil aku dan geleng-geleng kepala...banyaknya 'dan' aku. Sebak hati aku sampai sekarang ni. Berat hati nak tinggalkan dia tadi..tapi kalau aku layan sangat nanti...dia yang kerap buat perangai. Aku tinggalkan juga dia. Pengasuh pujuk-pujuk sampai dia senyap...dah senyap baru aku gerak...itu pon aku dengar juga sikit-sikit sambungan dia nangis. Mungkin marah aku kot.sebab tinggalkan dia kat situ.

TUHANKU ku mohon, KAU kuatkan dan tabahkan hati aku untuk terus menghadapi masalah ini. AMIN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan