Khamis, Mac 24, 2011

Kenangan di SABA

Hari ni lunch kat Restoran SABA, Cyberjaya. Hari-hari dengar kawan aku cerita pasal restoran ni. Best sangat ka? Sedangkan dia sendiri pon belum pernah sampai. Nak ke pon puas tanya orang. Dah sampai sana, tak jumpa pula kedainya. Sekali kedai paling depan..cuma kedudukannya di belakang...Disebabkan nak lepaskan kempunan kawan aku yang asyik sebut pasal restoran ni...aku dan kawan-kawan lain buat keputusan untuk makan tengahari di situ...Kalau sudah masuk ke restoran tu...apa pon yang berlaku, kenalah bersabar...dah nama restoran tu pon Restoran SABA. Order sudah datang lambat. Kawan-kawan semua order nasi...Tak tahu apa yang istimewanya nasi dia...tapi semua makan nasi...aku sorang saja yang order sup cendawan dengan roti pita. Tapi order aku yang paling lambat sampai...kawan-kawan lain selesai makan dah, baru sup aku sampai. Hampeh...tapi tetap kena sabar.

Sudah lah terpaksa sabar ni...sekali makanan dia, memang tak sedap. aku ingat sup cendawan kat PADI lagi sedap...roti dia pon sedap...ini tak tahu aku nak cakap apa rasa. Kawan-kawan aku pon asyik mengomel, ayam dan kambing tak masak dengan sempurna. Salah sorang dah pening-pening lepas makan kambing...makan pon tak habis. Sangat membazir. 1 pinggan boleh makan 2 orang. Sayang aku tengok. Padanlah, harga satu pinggan pon lebih dari RM10. Paling mahal kawan aku ambil nasi kambing harganya RM17. Terkejut aku tengok bilnya. 4 orang makan harga semua RM60. itu kira aku makan yang paling murah. Kalau aku makan nasi juga mungkin lebih dari itu.

Masing-masing macam dah serik nak ke sana....tak sanggup nak bersabar lagi dah...hahahhaha

Jadilah kenangan di Restoran SABA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan