Khamis, Mac 17, 2011

Sakit Badan

Sudah 2 hari badan aku sakit...masuk hari ni hari ke 3. Bermula dari punca masa aku bangun tidur, aku tak dapat nak menoleh sebelah kiri..nak tengok bahu sendiri pon tak dapat...petang hari aku sakit tu. En.Hubby ajak aku pergi KL, jemput MIL. Jadi aku ikut juga bersama-sama rafiq juga. Jadi aku ada banyak pergerakan, tak rasa sakit yang sangat kerap. En.Hubby cuba mengurut juga...tapi sakit tetap tak hilang. Balik rumah bersiap-siap pula untuk masak. Tetamu datang malam tu. Aku tengah sakit tu. Terpaksa juga buat. Nasib baik En.Hubby banyak membantu. Selesai bab masak-masak semua dan layan tetamu yang datang. Bila tetamu dah balik mengemas apa yang patut...sampai aku rasa dah tak sanggup lagi nak berdiri. Satu badan aku sakit.

Hari ke 2,badan aku masih rasa ngilu-ngilu...tapi aku jenis yang malas sangat nak melayan. sakit sikit-sikit saja kan. Tapi disebabkan tak melayan tu, sakit aku semakin menjadi, dibahagian tengah belakang aku, terasa sakit sangat-sangat, serba serbi aku tak selesa. Aku ambil masa berehat di opis. Tapi hati tak tenang..sebab risaukan Rafiq. Takut dia dibuli...tapi tak apa...MIL ada. Petang balik rumah, siap-siap nak buat Kuih Lepat pula dengan MIL. Badan masih tak hilang sakit lagi. Selesai semua. Berehat-rehat diruang tamu. En.Hubby merokok...rokok daun. tapi apa jenis rokok pon aku cukup sensitif. Asap rokok masuk dalam rumah. aku yang sedang sakit ni lagi bertambah sakit. Masa nak solat maghrib, dada terasa sangat sakit, bernafas langsung tak lepas, seperti tersekat dijantung...bila dapat bernafar dengan lancar sesekali, terasa sangat puas, tapi rasanya sangat teruk. Aku tak dapat nak imbang badan. Tetap terus solat sampai selesai...aku tahan juga. Pelik, tak pernah aku rasa macam tu...selesai solat aku berehat sekejap. baringkan badan atas katil terasa lega sedikit. Tapi En.Hubby ajak keluar, bawa Rafiq dan anak buah dan MIL keluar bersiar-siar...Esok MIL dah nak pergi rumah SIL.Nanti tak sempat nak bawa berjalan. Aku terpaksa turut juga. En.Hubby susah nak keluar kalau aku tak ada bersama-samanya. Tak lama diluar, lebih kurang 1 jam saja. Aku tak larat. Jadi terus balik dan berehat di rumah...Semalam aku tidur mati, tak sedar apa-apa...apa yang aku sedar...hanya bila loceng jam sudah berbunyi...Tandanya dah pukul 6 pagi. Malasnya nak bangun pagi ni...tapi badan semakin pulih...sakit dah berkurangan. Al-hamdulillah...mungkin BIDADARI itu berkesan...lupa nak cakap, sebelum keluar rumah semalam..aku telan 2 sudu besar BIDADARI.

Harap-harap hari ni badan aku tak sakit lagi dan pulih sepenuhnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan