Selasa, Mac 22, 2011

Entah sampai bila....

Aku sendiri tak pasti, sampai bila Rafiq akan menangis begitu bila tiba rumah pengasuh, bukan senang nak cari pengasuh sekarang ni. Tapi aku percaya, dia tak lama begitu. Mungkin masih baru, dia masih belum bersedia untuk ditinggalkan begitu. Sebelum ni pon, masa tinggal dirumah, dia menangis juga bila aku hendak keluar bekerja. Inikan pula tinggalkan pada orang lain. Mungkin sebab dia lama sangat di rumah. Bermain dengan orang yang dikenali. Tapi kali ni dia ada kawan baru. Aku rasa dia patut berkawan, dan dia sangat mudah berkawan. Harap-harap sangat kakak pengasuh dapat jaga Rafiq dengan baik. Lagi pon dia ada sijil dan surat kebenaran untuk menjaga budak-budak kecil.

Aku harus terus bersabar dengan keadaan ini setiap hari. Walaupon dugaan yang kadang-kadang berubah setiap hari. Seperti hari ini...keluar pintu lift, terus menangis, tapi dengan gaya seperti orang ketakutan...kedua tangannya digenggam dan diletakkan didada sambil duduk mencangkung (betol tak perkataan tu?) aku kerap kali tanya dia, kenapa tak nak masuk umah kawan...dia hanya gelengkan kepala. Risau aku...tapi tetap juga kena hadapi semua ini. Ini dugaan hidup aku dan keluarga. Walau bagaimana susah sekali pon. Aku akan jaga anak-anak sendiri. Akan aku usahakan untuk tidak menyusahkan kedua orang tua aku di kampung. Biar segalanya aku tanggung bersama En.Hubby. InsyaAllah, semoga niat aku ini dimakbulkanNYA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan