Isnin, Mac 14, 2011

RAFIQ

Tak tau macam mana nak mula...hati tengah risau. Rafiq hari ni aku hantar dia ke rumah pengasuh yang aku sendiri belum kenal personalitinya...Aku harap dia dijaga dengan baik disitu. Tadi pagi aku hantar, dia masuk dengan baiknya. Lepas aku minta dia salam dan cium aku, dia dah lain macam, mesti terasa aku nak tinggalkan dia di situ. Memang la kan, aku nak kena pergi kerja. Lepas aku gerak dari rumah pengasuh tu. Dia terus menangis, Beria-ria dia menangis, tak pernah pula aku dengar dia nangis sekuat itu sebelum-sebelum ni. Sampai aku tak sanggup nak gerak lagi. Aku tunggu di luar, kalau boleh biar sampai dia berenti nangis...tapi masa tidak mengizinkan, aku masuk kerja 7.30pagi, jam pula hampir menunjukkan 7.10pagi. nanti aku yang lewat. Tapi masa aku tunggu lift...aku dah tak dengar suara dia nangis lagi. aku harap dia ok... kejap lagi akan aku call pengasuh dia...harap sangat dengar berita yang baik-baik.

Cerita sebelum aku hantar dia...bangun pagi tadi aku siapkan dia ketika dia masih tidur. elok saja dia dah siap, terjaga la pula...jadi mudah sudah 1 kerja aku. tak perlu dokong dia masa hantar nanti. Selesai semua, aku minta dia salam dan cium En.Hubby dulu sebelum keluar, dia ikut saja, dan En.Hubby pon bukan main lagi pesan itu ini, jangan nangis, main elok-elok, kawan elok-elok, jangan gaduh-gaduh. jadi budak baik...macam-macam lagi lah...macam anak dia besar dah kan. nak pergi sekolah. hehehe...sekali anak dia meraung bila aku tinggal dia kat situ.

Oklah...aku tak sabar juga sebenarnya nak call pengasuh baru rafiq ni.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan