Selasa, Disember 01, 2009

Rariq Demam

2,3 hari lepas...Rafiq demam...aku tak pasti nak ketogorikan demam yang macam mana...badan dia panas sangat...aku yang jauh pon boleh terasa bahangnya badan dia...tapi aku musykil...dalam demam-demam pon dia aktif..cuma dia cepat letih...lepas main kejap dia akan berhenti berehat...bila rasa ok sket terus bangun dan sambung main semula...bila aku tahan dia dari bermain..dia mesti menangis marah-marah sebab halang dia.

Sehari lepas tu badan dia beransur kebah...panas dah kurang...cumanya tinggal suam-suam kuku ajer....macam suhu air pulak...lege sket hati aku bila suhu badan dia berkurangan...aku risau sangat masa suhu badan dia tinggi...macam-macam cerita yang aku dengar dari kawan-kawan pasal demam ni...aku harap Rafiq kuat...kalau boleh aku nak Rafiq sihat sentiasa...jadi teman bermain aku...

Semalam dan hari ni...Rafiq batuk,selesema pulak...pergi klinik...mak aihhh...ramai gilos orang kt klinik...lepas raya korban ni..macam-macam penyakit datang...papa dia malas nak tunggu ramai-ramai ni...balik dulu..ingatkan petang nak pergi pulak...last-last jadi malas nak pergi...jadinya hari ni aku kene pergi jugak...aku mesti cari ubat untuk Rafiq...memang ubat yang lepas ada lagi...tapi apa pon aku kene cari ubat baru...mesti...mesti...mesti.

1 ulasan: