Isnin, Disember 07, 2009

Selesai 1

Apa yang dapat aku ungkapkan sini...lega...lega la sikit bila satu kenduri sudah selesai...tinggal satu saja kenduri lagi...kenduri akikah Rafiq juga sudah selesai...tak perlu aku risaukan lagi bab yang satu ini...Lega juga sebab Rafiq sangat baik di kampung...cuma dia baru nak belajar untuk sesuaikan diri di kampung dan orang-orang yang terdekat dengan dia...bukan apa...dia sekarang sudah untuk tidak mahu pada orang lain...dia pon sudah pandai memilih...kalau dia tak nak...memang la dia tak nak...kalau dipaksa juga...mahu meraung dibuatnya.

Sepanjang kenduri di dua rumah...Rafiq sangat baik...dia jarang buat perangai...dia sekarang pon dah 9 bulan lebih...tak sabar aku nak tengok perkembangan dia yang seterusnya...sebelum kenduri..al-maklum la kan..rumah kalau nak kenduri macam-macam ada...Rafiq la tukang mengemas...semua benda dia sibuk nak buat...hari-hari mengira besar...hehehhe..silap aku nak amik gambar dia...memang kelakar.hehehheh

Sepanjang di kampung ni aku rasa seronok...al-maklum la ni kali kedua kenduri dirumah aku...lagi pulak berlangsung dua pasangan sekali...lega aku bila diorang sudah sah menjadi milik orang...lepas ni ada orang jaga dia...lagi pula diorg ja yang dekat dengan mak abah...boleh la tolong tengok-tengok mak abah...aku kan jauh.nak balik sekali-sekali pon sudah....bukan sejam dua nak balik kampung...perjalanan 6 jam tu...balik pon bila betol-betol ada urusan di kampung ni saja...macam kenduri ni la...raya korban pon aku tak balik...tu pon semata-mata sebab ada kenduri adik-adik aku ni...

Erm..insyaallah tahun depan balik pulak...tak berapa hari lagi pon nak masuk tahun baru....tak sabar aku nak ke tahun baru....mungkin tahun yang beri aku perubahan yang posotof

Tiada ulasan:

Catat Ulasan