Isnin, Disember 21, 2009

21 Dis (Rafiq 10 bulan)

Hari ni kalau ikutkan yang betulnye 21.12.2009...kt blog ni tarikh yang kuar tak betol...aku tak tau dah macam mana nak buat..asyik lewat jer...dan hari ni Rafiq sudah 10 bulan...masih lagi meniti...dia macam takut-takut nak berjalan...berdiri dan lepas tangan dan jatuh...dia berat sket kot.kalau dia ringan mesti dah berjalan sekarang...sebab perkembangan lain macam cepat jer...sekarang ni pulak dia macam dah pandai cakap...banyak dah perkataan yang aku dengar..dia mudah belajar...semalam masa tengok ikan dia sebut "fish"...aku sampai berhenti buat keje sebab nak suruh dia ulang balik apa yang dia dah sebut...dia memang ulang dan sebut "fish" dan tunjuk ke arah ikan tu...Al-hamdulillah Rafiq cepat belajar.

Sepanjang cuti hari minggu ni kami sekeluarga tak lekat kat rumah....ada saja agenda..dari hari jumaat sampai la ahad...dari pagi ke petang...kuar bersiar-siar..dari dalam Putrajaya sampai la ke Nilai.akhirnya cuti minggu kali ni penuh terisi...Rafiq pon macam dah tahu...hari cuti pon dia bangun awal sebab nak siap-siapkan dia awal...orang yang paling lama bersiap dia la...sebab bukan senang nak siapkan hero aku yang sorang tu...sungguh lasak...mau bergaduh dulu nak bole sapu minyak kt perut, badan, belakang dia..nak pakaikan baju dia...nak cantikkan dia...sungguh susah...asal siap jer dia...aku lepaskan lelah macam buat keje yang berat sangat...sedangkan aku hanya siapkan Rafiq sorang je.

Semalam bincang-bincang dengan En.Hubby pasal cadangan nak bercuti...aku sampai tak tahu nak pergi bercuti di mana...kalau bole pergi tu tak nak la sampai berhabisan...pergi yang bole seronok dan bajet pon selamat...penginapan dah dapat free sekarang ni...ada 6 tempat...aku dah keliru ni...semua tempat tu best-best...aku kalo bole biar la dekat-dekat..senang...En.Hubby pon tak letih sangat....tapi kalo En.Hubby sanggup nak bawa pergi jauh-jauh...aku ikut saje. Harap-harap percutian kami nanti tak la membebankan En.Hubby...aku bukan ape...tak sampai hati nak susahkan En.Hubby aku tu.

Dan kalo bole aku nak p bercuti dengan En.Hubby esok...sebab esok adalah Hari.............................???????????????sape yang tahu agaknye ye?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan