Rabu, Disember 16, 2009

Syukur Al-hamdulillah

Syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurniaNYA Rafiq sihat dan cerdas lagi cergas...Semalam aku bawa Rafiq pergi klinik...lawatan 2 bulan sekali yang terpaksa aku ikut...untuk Rafiq juga kan...segalanya berjalan lancar...nurse bagitau aku perkembangan Rafiq sangat Positif...syukur al-Hamdulillah Rafiq membesar dengan sihat...walau pon sekarang ni rafiq ada batuk dan selesema...tapi tidak diperingkat yang teruk.Rafiq sangat tabah dan sabar...

Semalam aku biar kan Rafiq bermain dengan en.Hubby..aku hanya lihat dari jauh...memang mesra dua beranak itu...aku pantau juga en.Hubby..yer la kan...kadang-kadang en.Hubby suka mengajar yang bukan-bukan kepada hero aku sorang tu...risau juga aku...tapi semalam en.Hubby memang bagus la...apa yang en.hubby ajar dengan mudahnya Rafiq ikut...rafiq mudah belajar...al-Hamdulillah...semoga rafiq begitu sampai la bila-bila pon...

Cuma apa yang aku sedih...aku terpaksa bagi Rafiq FM...bukan niat aku..tapi aku terpaksa kerana ASI aku hampir kurang...sekarang aku cuba sedaya upaya aku untuk kembalikan ASI aku semula...FM hanya untuk sementara...aku yakin dengan ASI aku itu yang membuatkan Rafiq sihat sehingga ke hari ini...aku mesti yakin dengan diri aku untuk bekalkan semula ASI kepada Rafiq...aku harap rafiq tidak cerewet...terima ASI aku sampai dia berusia 2 tahun...InsyaAllah.

2 ulasan:

  1. areLong, naper susu makin kurang? Baby baru kita bukan lebih kurang ke sebaya? Arelong kena cari punca nape SI kurang, mesti ada sebab...stress ke?

    BalasPadam
  2. x de la stress sangat pon..awal bulan hr tu balik kg.(kenduri adik along kawen)memang agak sibuk...1 hari dapat pum 1 kali jer...dapat pon dlm 5oz jer...pastu masa lain byknye dia direct je dgn along...tp 2-3 hari ni x bg FM pon kt baby sbb pump dan direct kan...kalo kt opis lak along cuba jgk pump 2x...ada la hasilnya...skrg ni along cuba pump lg kerap...sebab nak kembalikan susu ni...along amalkan makan kurma...al-hamdulillah...susu makin ok...FM pon x usik dh...along bg FM pon sbb mmg x sempat lgsung nk pump...kursus lak masa tu...nak lari mengepum pon amik masa...(nak 1000 daya kan???)along akan cuba sedaya upaya kembalikan susu ni..untuk baby....along jeles sgt tau tgk kawan2 lain susu badan je.....isk..isk...sedih sbb dh bg baby FM.

    BalasPadam