Khamis, Disember 30, 2010

Hatiku berbunga...

Erm...sebenarnya hari ni ada hari temujanji Rafiq dengan DR. Paed di Hospital Putrajaya...telah pon selesai temujanji tersebut tepat jam 11.25 pagi tadi. Disebabkan sudah tau laporan ujian EEG Rafiq masih belum siap...jadi hari ini hanyalah check up biasa. Banyak juga soalan yang DR ajukan...dan lihat perubahan dan perkembangan Rafiq sangat unik...kata DR la..aku ingatkan perkembangan biasa pada dia dan budak-budak lain yang seusia dengannya. Sebenarnya aku juga tak sangka yang Rafiq punye perkembangan sebegitu drastik. Tidak seperti budak yang berumur belum 2 tahun. Percakapan Rafiq sangat jelas, sudah pandai mengira dari 1-10 dengan tersusun. Aku pernah cerita kat sini kan...Rafiq boleh mengira dari 1-10 dari usianya 1 tahun 5 bulan lagi...DR agak terperanjat tadi bila dengar Rafiq mengira...tak sangka sangat katanya. Dalam rekod DR. umur macam tu hanya tau dalam 1-3 @ 1-5 macam tu saja. Tapi Rafiq cepat belajar. Banyak betol pujian dari DR...berbunga-bunga hati aku...bukan aku saja nak bangga..tapi sebagai ibu aku sangat-sangat bersyukur. Rafiq membesar dengan sihat dan bijak.

Satu perkara yang kelakar berlaku dalam bilik DR tadi...aku masuk semula ke bilik DR untuk mendapatkan time slip...Rafiq ikut masuk..terus ke belakang meja DR tu...lepas tu nampak coklat dalam beg DR...dengan selamba badaknyer Rafiq ambil coklat DR. DR pura-pura nangis...tetiba Rafiq pon ikut nangis...DR pon apa lagi buka lah coklat dia bagi Rafiq separuh...aduhai lah hero aku sorang ni...bikin malu saja.

Tak nak tunggu lama lagi dah...aku cepat-cepat la ajak diorang balik.....tak sanggup sudah aku nak tunggu lama-lama kat hospital tu...

Sekian dulu cerita Rafiq hari ini....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan