Selasa, Disember 21, 2010

Rafiq 1 Tahun 10 Bulan

Hari ini genap usia hero aku yang sorang tu 1 tahun 10 bulan. Hmmm...tahu saja la kan umur budak dalam lingkungan itu bagaimana feelnya. Rafiq cukup kuat merajuk...tak boleh nak kata "jangan" langsung dengan dia...pasti akan bawa diri ke mana-mana... mogok la tu kononnya...aku selalu buat tak endah jerk...kalau dipujuk lagi lama rajuknya...hehehehe.

Sekarang ni mulut Rafiq semakin lancar...apa saja yang aku sebut atau borakkan dengan En.Hubby...mesti dia akan ikut sebut setiap apa yang aku sebut. Sekarang dia juga rajin...kalau buat sepah...dia akan kemaskan semula...walaupon dengan bantuan aku atau CT.

Semalam aku test dia. Kononnya aku nak ikut En.Hubby pergi berkursus...lihat dia asyik sangat bermain, seperti tidak kisah aku nak kemana-mana. Aku lambai-lambai dia, kononnya nak keluar ikut En.Hubby. Lihat dia juga ikut lambai...tapi bila aku jejak kaki keluar rumah, dia terus meraung sekuat hati...siap hentak-hentak kaki. Ohhh..rupanya dia tak boleh berpisah dengan aku...Kalau papanya keluar dia langsung tak kisah...relaks saja lambai papa dia...tapi aku, sampai peluk kaki aku tak nak lepas aku pergi...sebab tu lah aku terpaksa keluar kerja lebih awal...kalau tidak alamatnya memang aku susah nak pergi kerja.

Lagi 2 bulan Rafiq akan cecah 2 tahun. Dah besar hero aku...Dah pandai minta itu ini. Dah pandai berkawan. Walau pon sentiasa perasan sorang-sorang. Kesian dia... InsyaAllah akan aku berikan dia kawan sikit masa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan