Isnin, Disember 27, 2010

Hubby tak sihat

Erm...al-kisahnye semenjak En.Hubby pulang daripada berkursus di Astana Dugang, Kajang berhampiran Desa Pinggiran Putra berdekatan dengan kolam memancing Coffee Village bersamaan hari jumaat baru-baru ini...En.Hubby mengadu sakit perut. Katanya seperti menusuk-nusuk dan merobel-robek perutnya. Aku sebenarnya puas jugak mengajak dia ke klinik. Tengok-tengok apa punca sakit macam tu...tapi En.Hubby sangat degil, tak mahu pergi. Jadinya tak pergi hari tu...esoknya sabtu sudah..dan cuti krismas. Klinik memang tutup...disebabkan En.Hubby masih sakit..aku paksa dan ajak cara paksa juga dia pergi Unit Kecemasan, Hospital Putrajaya...

Jadi mahu tak mahu En.Hubby terpaksa menuruti ajakan aku...sampai hati kah aku nak biar dia menanggung sakit tu seorang diri...??? hati aku lagi terasa sakit kalau dia sakit...dia setuju saja ajakan aku..terus aku siap...Ramai pesakit kat unit kecemsan masa tu...tapi tak lama menunggu, En.Hubby dipanggil dalam masa beberapa minit selepas pendaftaran. Erm..keputusan dari doktor... keracunan makanan...dapat ubat angin/gastric...balik rumah makan ubat dan berehat..doktor suruh makan bubur...jadi menu untuk hari itu adalah bubur..jadinya semua orang terpaksa makan bubur.

Esoknya..iaitu hari ahad...semalam la kan...sakit En.Hubby masih belum baik...tidak sikit pon ada perubahan, katanya semakin sakit dan pada malam itu En.Hubby tak boleh tidur...begitu juga semalam...En.Hubby tak boleh tidur..aku juga turut tidak tidur. Kesian...asyik dengar dia mengerang kesakitan. Apa yang terjadi sebenarnya???

Semalam borak-borak dan berbincang..aku sarankan En.Hubby pulang berubat di kampung. Mungkin dapat tahu apa punca En.Hubby sakit sampai sebegitu rupa. Jadinya semalam juga aku pergi carikan tiket untuk En.Hubby. sepatutnya semalam lagi aku nak lepaskan En.Hubby pulang..tapi tiket bas untuk semalam sudah kehabisan. Jadinya En.Hubby pulang ke kampung pada pagi ini...Semoga perjalanan En.Hubby dilingungiNYA. dan semoga En.Hubby juga bersabar dan dapat menanggung sakitnya itu sehingga sampai ke tempat untuk berubat. Aku disini sentiasa berdoa semoga dia tak apa-apa...Semoga En.Hubby cepat sembuh dan cepat kembali bersama kami disini.

1 ulasan:

  1. hmm insyaallah..me pon hubby tgh xsehat..Arini kena surgery..:(

    BalasPadam