Khamis, Disember 23, 2010

Cerita malam semalam

Ok...ada yang tahu semalam hari bahagia aku..yer lah 3 tahun sudah usia perkahwinan aku dengan En.Hubby...tak ada apa yang menarik sangat pon...cuma semalam berBBQ bersama En.Hubby dan teman-teman kursusnya yang bertempat di Astana Dugang..dekat perkampungan orang asli dan kolam mancing Coffee Village.

Sangat meriah majlis diorang...aku hanya tumpang sekaki...saja la tu En.Hubby nak ambil hati...kalau tidak aku dah merajuk dengan dia. Hakhak... Alang-alang ke sana aku bawa bersama buah hatku Rafiq dan CT...suka sangat la Rafiq dapat keluar dari rumah tu. Melompat-lompat kegirangan.

Semasa majlis berlangsung Rafiq la orang yang paling aktif...pantang dengar musik...memang dia layan, siap menari-nari, siap ajak semua orang yang ada kat situ menari sama dengan dia...memang sporting habis la polis-polis ni...ikut sama menari gaya Rafiq...sudah lah tarian kelakar...budak umur 1 tahun 10 bulan menari..tau la macam mana kan..kan..kan..aku sampai sakit perut tak tahan nak gelak tengok diorg melayan Rafiq menari. Aku hanya pandang dari jauh saja...al-maklumlah kan...aku ni pemalu sikit orangnya...jadi duduk diam-diam di tempat duduk yang telah disediakan. Majlis berlangsung sehingga 12 tengah malam. Aku awal-awal lagi dah masuk tido sebabnya letih, Rafiq pon kelihatan letih menari..bawa Rafiq tido KONONNYA...tapi aku yang tido akhirnya...Rafiq tak boleh tido sebab lapar, asyik minta susu dari mula masuk bilik...beg susu pula ada dibilik En.Hubby...aku pula tido dibilik yang belum digunakan lagi...

Perancangan awal En.Hubby ajak tido disitu, tapi disebabkan Rafiq asyik mintak susu dan akhirnya menangis, aku ajak CT balik saja...kesian Rafiq mungkin tak selesa disitu...selalu dia boleh tidur dimana-mana...tapi tidak disitu. Jam 12.30 malam aku gerak balik Putrajaya...follow belakang En.Hubby yang bonceng motosikal...esok susak pula dia nak pergi tempat kursus tu...tak kuasa juga aku nak pergi ulang-alik kesana..huhuhu

Sampai rumah, parkir kereta penuh...terpaksa parkir kereta tepi jalan...sampai rumah terus buat susu Rafiq...dan terus tidur...letihhhhhh...Tapi seronok. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan