Jumaat, Disember 10, 2010

RAFIQ

Terperap lagi blog ni...aku tak sempat...sibuk sikit hujung tahun begini...biasa lah kan..kerja gomen memang begitu...itu belum lagi duduk di bahagian kewangan.

Oklah...kali ni aku nak cerita tentang heroku yang sorang tu...



Erm...sekarang dia dah 1 tahun 9 bulan 2 minggun 4 hari gitu...nasib baik tak letak minit dan saat kan...ciwi betol...hehehehe.
Dalam usia sekarang Rafiq nampak cepat belajar...kebanyakkan perkataan yang disebutnya jelas sekali. Semua permintaan dia difahami dengan mudahnya... Tingkah laku dia juga sedah seperti orang besar...dah boleh jadi abang gitu...mainan dah tak main lagi dah...kalau dia bosan tahap gaban baru dia tengok mainan dia..kalau tidak masanya hanya dengan melihat majalah...tak kisah apa majalah, yang penting majalah tu ada gambar model yang cantek...anak sapa la tu...???

Rafiq pandai susun ayat...1 ayat yang aku suka bila dia minta susu, ayat tu macam ni laaa...(mama...nak susu *belum sempat aku tanya apa-apa*, dia cakap lagi....betoooollll, nak susu)aku kadang-kadang geli hati...apa saja yang kita sebut, yang dia lihat dan dengar dia akan terus ikut...aku perlu lebih berhati-hati untuk bercakap dengan dia.

Rafiq juga pandai memujuk dan merajuk...kalau aku marah, cepat-cepat dia datang peluk cium aku...kalau dia merajuk pula...sama juga..akan datang peluk aku...siap tepuk-tepuk lagi...macam aku lak yang merajuk. Itu lah Rafiq, tak boleh marah dia, mesti tak jadi, tergelak terbahak-bahak tengok aksi dia.

Hari-hari datang kerja rasa tak sabar nak pulang. Tak sabar nak berborak dengan dia. Teringat gelagat dia, tergelak sorang-sorang, teringat bila makan, dia orang pertama yang angkat tangan baca doa. Kalau aku siap-siap nak solat..dia awal-awal lagi dah atas sejadah sambil sebut "ALLAHU AKBAR"...kalau tengah solat tu kadang-kadang sampai 2-3 kali berenti, pernah sampai ke amibil wuduk semula. Last kena pergi solat kat bilik lain.

Hmmm...itu la, hero aku sedang membesar, harap-harap dapat bimbing dia menjadi anak yang soleh, taat dan patuh pada ibu bapa..aku la tu. Rajin belajar dan baik budinya. InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan