Rabu, Julai 14, 2010

Sibuk sangat...

Minggu ni minggu yang agak sibuk...banyak cerita yang sudah basi...tapi nak jugak aku coretkan kat sini...

Hari Isnin baru-baru ni, bawa Rafiq pergi klinik untuk check up biasa, berat dia adalah naik dalam 600gm...boleh la tu dari tak naik langsung kan...jadinya berat Rafiq sekarang adalah 10.8kg...berat jugak tu anak aku. Rafiq seorang yang sangat pandai berkata-kata, sebutan kata dia jelas dan mudah difahami. Berkat bercakap dengan dia bahasa baku yang tepat dan sebutan yang jelas membuatkan Rafiq mudah ikut. Kadang-kadang ada perkataan baru yang keluar dari mulut dia yang aku tak faham...rupanya dia campur-campur adukkan perkataan...contoh ayat "Buka buku = jadi 'bukaku'" banyak juga ayat yang campur aduk..aku lupa sudah.

alahai...sama tetap jugak tidak mengizinkan aku untuk bercerita panjang...ada kerja yang perlu aku selesaikan...bila ada kelapangan aku cerita lagi...

Pergi dulu...sampai jumpa lagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan