Selasa, Julai 20, 2010

Minggu yang sibuk

Minggu yang teramat sibuk telah berlalu...aku tenang sikit sekarang ni...jadinya dapatlah aku merepek kat sini...selalu merepek dan membebel di luar sahaja...sebabnya tak sempat nak jenguk blog pon...kalau dapat jenguk pon hanyalah sekadar melihat dan merayau ke blog-blog yang lain...untuk update memang aku tak punya masa...sibuk kalah menteri...huhuhuhuhu

Hari ini lepas dari segala kesibukan...bukan bererti aku langsung tak ada kerja...cumanya kerja aku tak membebankan aku kali ini..semuanya terkawal, aku pon suka hati..jadi disebabkan dah suka hati aku pon nak lah mengarang cerita-cerita basi...

Pertama sekali cerita tentang hero permata hati aku yang semakin membesar, esok usia hero aku si Rafiq akan genap 17 bulan atau pon setahun 5 bulan...dah besar pon dia. dan macam-macam ragam...cerita paling menarik bulan ini tentang Rafiq...

Hari Sabtu (17 Julai) lebih kurang jam 5.15 pagi, Rafiq merengek, pastu menangis, pastu mengamuk...tak tahu kenapa...aku memang tak boleh tidur dari dengar dia merengek lagi...puas aku tanya kenapa..dia sambung mengangis, lagi aku tanya terus dia mengamuk...semua barang yang ada atas katil diambil dan dilemparnya...aku pujuk dia perlahan-lahan, ajak dia tidur, aku peluk dia, sekali dia kata "nak angun"..tapi aku paksa dia tidur...ngantok sangat tau, masa beransur ke 5.30, dia masih tak mahu tidur...sekejap diam sekejap sambung menangis...letih aku macam ni...hampir jugak aku pon nak mengamuk..tapi sabar...tak nak ikut perangai anak kan...aku pujuk lagi...lama jugak la aktiviti pujuk memujuk berlangsung...sampaikan En.Hubby turut serta...dan keputusanya...En.Hubby suruh aku ikut je apa yang Rafiq nak...Rafiq nak bangun...masa tu sudah jam 5.45 pagi...jadi aku suruh dia bangun...bila aku nak dokong dia, dia tolak, tak mahu aku dokong...ok...aku biar dia bangun sendiri...kemudian dia bangun dan turun dari katil, ajak aku keluar pergi ruang tamu...aku ikut...dia naik duduk di sofa, dan suruh aku onkan TV...aku pon onkan TV, buka cerita kartun...dia dah suka-suka, dah gelak-gelak, dah asyik melayan cerita kartun tu...jadi aku biarkan saja dia...aku yang tak tahan mata ni tidur di sofa lain...akhirnya aku sudah terlajak tidur..lebih kurang jam 8.15 pagi baru aku tersedar...dan korang tau apa yang berlaku??? bila aku sedar, aku terasa badan aku berat seperti ditimpa sesuatu...buka saja mata, aku lihat Rafiq sedang tidur dengan nyenyak sekali di atas dada aku...aduhai lah Rafiq...kenapa lah dia buat feel macam tu??? sungguh menguji emosi aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan