Khamis, Julai 08, 2010

PELIK TAPI BENAR

Itu adalah satu kenyataan yang akan aku jelaskan tentang En.Hubby. Dulu masa dia kecik-kecik, sukan kegemaranya adalah bola sepak. Masuk sekolah rendah. Dia telah menceburkan diri dalam sukan bola sepak, dan meneruskan sukan yang diminatinya sehingga ke sekolah menengah dan sambung lagi ke EDTECH, dan sambung lagi apabila berkhidmat dengan PDRM sekarang ni. Tapi tak lama pon, setelah berat badan naik dan tak turun-turun, dia berhenti bermain bola sepak. Tapi disebabkan kat rumah ada channel sport makanya minat dia tak akan pudar...

Tapi nak dikongsikan kat sini, dulunya En.Hubby memang seorang pemain yang hebat juga. Aku pernah mengandaikan bahawa En.Hubby tak akan meninggalkan sukan yang diminatinya itu...yer la...dari zaman bujang kami, sehingga berkahwin dah berapa kali aku dibawa bersama ke Stadium Bukit Jalil untuk menyaksikan perlawanan bola sepak secara langsung...telah aku mengandung 6 ke 7 bulan macam tu pon masih dibawanya aku ke Stadium Bukit Jalil tuh, nak tinggal aku sorang-sorang tak sampai hati kan...tapi sampai hati juga En.Hubby bawa aku tempat yang sesak tu walau pon dia tahu aku tak boleh berada di tempat yang macam tu...En.Hubby dulunya sanggup bangun 1-2 pagi untuk tidak terlepas menonton bola sepak...walau pon negara mana lawan pon dia tak kisah...asalkan tak miss tengok...

Tapi sangkaan aku meleset...FIFA...World Cup kali ini...dia tak seperti yang aku tahu sebelum ni...sebelum menjelang World Cup ni...aku sudah mula risau...yer lah...aku takut masa tidur aku diganggu...dengar orang menjerit bila bola berjaya menembusi gawang lawan...itu yang aku fobia..huhuhuhu....tapi sebaliknya...selama adanya World Cup, aku mampu tidur lena, En.Hubby juga sentiasa tidur pada waktunya dan bangun seperti biasa, tak pernah bangun 1-2 pagi untuk menonton bola sepak lagi. Aku pelik tau...bukan apa...dulu dia pernah berpesan dan bercakap dengan aku supaya aku terima minatnya. Kalau World Cup lepas kawen nanti, jangan halang dia, bagi dia peluang puas-puas nonton World Cup...tapi sekarang ni, tak de apa pon...dia pon relaks ja...tengok world cup pon relaks2 saja...x dak la nak menjerit bagai lagi dah...aku nak tengok reaksi En.Hubby untuk Final World Cup ni macam mana....???????????????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan