Rabu, Julai 21, 2010

Aku kena DIET

Hujung bulan Jun lepas berat aku 47.5KG, semenjak dua menjak ni...aku rasa sedikit kelainan...kain baju, blouse, seluar jeans, baju n suar kecik...seperti semakin mengecil...eeeee...mana ada benda/pakaian makin mengecil kan??? orang yang semakin membesar...berat aku naik banyak sangat nih...seluar jeans aku yang dulunya kalau nak pakai kena guna tali pinggang, kalau tak boleh turun tanpa buka butang pon, tapi sekarang ni nak kancing pon tak boleh....huhuhuhuhu...aduh laaa...teruk lah macam ni...Blouse biru aku yang cantik itu pon sudah tak muat lagi...semalam aku cuba nak melaram...tapi kecewa sangat-sangat tau...tak boleh nak zip pon...dah macam sarung nangka dibuatnya badan aku ni. Patut lah pon ramai yang tegur aku gemuk..."Kak pnut tolong percaya saya semakin gemuk okay" dalam gambar lain...di luar ni lain...nanti saya pergi rumah akak tunjuk bukti...huhuhuhu...

Mulai minggu ini...aku tinggalkan makan tengahari..sekadar banyakkan minum air putih. Makan biskut jika ada...nasi memang aku tak pandang pon...tapi setiap pagi aku pastikan ambil makanan yang berat...petang balik rumah masak simple-simple, dan jamah sedikit...tapi itu kadang-kadang je aku buat macam tu..selalunya aku la orang yang paling lewat habis makan...kadang-kadang makan sampai tak larat nak bangun...teruk kan cara aku makan...memang patut baju-baju aku sume tak boleh pakai...baju kurung pon tenat jugak...baju dah okay, kain pulak yang tak boleh kancing...tension aku.

Baik aku puasa, berat turun...pahala pon dapat...heheheheh...tekat nih...aku kena diet...aku kena puasa...mesti buat. turunkan sikit saja...asalkan boleh pakai kain baju semua dengan selesa semula.....................tekat nih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan