Isnin, Jun 28, 2010

X PUAS

Balik kampung hanya 4 hari...memang langsung tak puas...dulu masa zaman bujang 4 haru tu cukup aje..tapi sejak sudah berkahwen dan punya keluarga, 4 hari terasa tersangatlah singkat. 2 hari di rumah En.Hubby dan 2 hari di rumah aku. tak terasa apa pon...hari-hari berlalu tanpa sedar. tup-tup sudah perlu bersiap untuk pulang ke kota raya.

Cumanya apa yang best dapat berehan di kampung...walau pon badan belum hilang rasa letih memandu, dapat berehat di kampung yang nyaman terasa sedikit kepuasan. Rafiq pon sangat terhibur di kampung...cuma kejadian pelik yang berlaku pada Rafiq sepanjang di kampung...tepat jam 2.00 pagi, Rafiq mesti menangis teresak-esak. tak kira di rumah En.Hubby atau pon rumah aku....asal tepat saja jam 2.00 pagi, semua orang akan mendengar suara tangisan Rafiq...aku ni lagi lah kan..sebab Rafiq tidur dalam pelukan aku...aku dengan En.Hubby masing-masing tertanya-tanya tentang hal ini...pelik kan? lepas malam pertama rafiq menangis, aku buat tak kisah, tapi malam ke-3 tepat jam 2.00 dia mula merengek dan menangis aku pon mula sedari sesuatu...tapi mintak simpang apa yang aku rasa itu tak betol...malam terakhir, aku sedar sebelum jam 2.00 pagi, bersedia untuk tunggu dan lihat keadaan Rafiq...tepat jam 2.00 pagi dia mula merengek dan menangis...tapi disebabkan aku bersedia lebih awal...Rafiq hanya menangis sekejap saja, dan kembali tidur seperti biasa. Tapi peristiwa tu tetap menjadi persoalan aku hingga sekarang ni.

*Semalam kami bertolak balik ke kota jam 6.30 pm...mula perjalan En.Hubby memandu sampai di Gurun. Dari Gurun kami tukar giliran memandu. Patutnya aku memandu sampai Bukit Gantang, Kononnya tukar pemandu. Tapi En.Hubby terasa tidak sihat...harusnya aku yang memandu sampai aku tidak tahan mengantok...sampai di R&R Rawang, aku mintak En.Hubby sambung, aku tak sanggup sudah, mata sudah tak mampu nak celik luas-luas. nasib baik juga En.Hubby sudah okay...dapat aku berehat seketika...tapi hampir 5 jam aku memandu...sungguh letih...lebih jam 1 pagi sampai rumah kerana singgah flat hijau anta barang anak jiran sekampung aku...sudah sampai rumah aku siap itu ini, buat itu ini...tup-tup dah dekat 2 pagi...nasib baik Rafiq tak buat perangai masa tu. Dapat aku tidur dengan lenanya...tapi aduhai lah...sakit belakang lah pulak...tidur pon tak puas...pagi ni bangun jam 6.45 pagi...teruk betol kalau balik kampung...mesti aku yang letih lebih dari semua orang...fuhhh!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan