Khamis, Jun 17, 2010

Cerita tentang semalam...

Sepanjang bermula cuti sekolah, rafiq memang di rumah, BS kan cuti, jadinya adik aku datang dari kampung tolong jagakan rafiq. Jadi bila pulang dari kerja aku terus balik rumah. Tapi semalam rafiq sudah dihantar ke rumah BS,jadi balik dari kerja terus ambil rafiq di rumah BS. Rafiq ok, budak baik kan (insyaAllah) langsung tak buat perangai, mungkin dia tahu Umi dia tak sihat...dia pon buat hal sendiri...itu cerita BS rafiq pada aku...

Bila balik rumah Rafiq terus menuju ke dalam bilik adik, dengar suara dia seperti memanggil-manggil, dia cari mak-mak sedara dia? yer lah...seminggu lebih dia bersama diorang...mesti dia rindukan budak-budak tu. Rafiq keluar bilik datang peluk aku sambil tunjuk arah bilik dan berkata-kata bahasa yang aku tak paham..mungkin dia tanya kemana mak2 sedara dia pergi. Masa aku hantar adik-adik aku naik bas, Rafiq tidur, elok saja diorang dah naik bas baru Rafiq bangun. Tapi aku sudah bagitau dia yang mak su dengan mak Chaq dah naik bas tu, dah balik kampung. Muka dia sedih sangat. Aku pulak yang sensitif masa tu. Semalam aku bagitau Rafiq lagi yang mak su dengan mak chaqnya sudah ada di kampung.

Nampaknya aku kena balik kampung juga, tunggu En.Hubby selesaikan kursus dulu. Aku pon kena lah selesaikan kerja yang kebanyakkan penting di opis ni dulu. Kalau tidak susah aku nak balik kampung.....(sebenarnya memang tak sabar nak balik kampung, dari minggu lepas lg dah bincang dengan En.Hubby, ajak dia pulang ke kampung lebih awal...tapi En.Hubby tak dapat elak dari kursus...aku dah rindu sangat dah dengan semua orang di kampung nun....)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan