Jumaat, Oktober 30, 2009

Rafiq betul-betul merangkak

Al-hamdulillah...syukur dapat lihat perkembangan Rafiq mengikut peringkat-peringkat yang sepatutnya...Rafiq sudah boleh merangkak...sekarang sudah laju dia bergerak...senang la dia nak mencapai apa saja barang di tempat tinggi...sebab bila dia sudah bole merangkak mesti dia boleh memanjat..itu lah realitinya...dia memanjat tak kira di mana untuk mendapatkan apa yang diingininya...sekali pon tempat itu sukar untuk dicapainya...dia tetap berusaha sehingga berjaya...apa jua halangan akan ditempuhinya...dunia merayap sudah ditinggalkan...dulu bangun tido dia akan menyulur...sekarang ni bangun jer tido terus angkat badan tinggi-tinggi dan merangkak...akibatnya jatuh katil sekali lagi pagi ni...nasib baik sudah alaskan toto kat tepi katil...kalau tidak meraung la dia...

Sekarang ni Rafiq sudah pandai makan...dan tidak suka pada bubur lagi...jadi apabila tiba masa makan kami sekeluarga...dia juga akan turut serta...makanan dia senang saja...nasi leyek dengan kentang...dia sangat suka...itu menu yang adik aku (maknjang) Rafiq yang buatkan. Berselera betol dia makan...apa pon aku tetap kawal pemakanan dia...yer la kan..dia baru 8bulan...kira masih kecil lg...walau pon fizikal dia besar...makanan dia tetap perlu dipantau...

Ok la...kat sini dulu...kira awal pagi aku sudah berblog ni...selalu petang-petang baru ada mood...tapi hari ni mood aku "happy" suasana pon aman damai...tenang sangat...walau pon kepalaku sakit...aku tetap "happy"..... (^_^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan