Isnin, Oktober 12, 2009

Cerita Open House

Masih di dalam bulan Syawal dan masih banyak open house diadakan...dari Hari raya tu sampai la hari ni baru sekali aku dan hubby makan masakan sendiri...hari-hari lain kami makan di rumah orang...yer la...banyak sangat jemputan rumah terbuka...dah di jemput tak kan la tak pergi kan...kalau tak diundang tu lain cerita la...setiap minggu ada undangan...hari sabtu dan ahad memang penuh la...

Semalam hari ahad aku masak juga bersama hubby kononnya malas dah nak pergi rumah terbuka rumah terbuka tu tingkat bawah rumah ku saja...selesai masak semua...aku dengar riuh rendah di tingkat bawah....macam meriah je...aku pon jenguk ke bawah...memang meriah...dan yang menarik ada bau yang sungguh menyedapkan.... aku rasa macam tak nak lepaskan peluang ke rumah terbuka tersebut...lagi pon aku dan family memang dijemput...jadi apa salahnya pergi sekejap kan...so hubby pon ajak pergi...tunjuk muka je katanya....

Siap-siap dan turun ke bawah berdua saja..adik-adik ku di rumah...sebab kononnya nak tunjuk muka saja kan....tapi dah alang-alang makan sampai kenyang ku panggil adik-adik ku turun sertai kami....makanan banyak sungguh...semua sedap-sedap...aku makan tak ingat dunia...lupa pada masakan aku di rumah...hubby pon sama jugak...selesai makan balik dan menonton...akhirnya kami tertido...

Setiap minggu itu la aktiviti kami sekeluarga....selagi ada jemputan rumah terbuka...kami akan cuba untuk menghadirkan diri...InysaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan