Isnin, November 02, 2009

Sebulan Rafiq di rumah...

Hari ni cukup sebulan kakak(adik aku) jaga Rafiq di rumah...setiap hari dapat berita gembira...dia langsung tak meragam, menangis dan macam-macam la..seperti biasa budak membesar ni memang lasak...jenuh jugak kakak melayan kerenah Rafiq aku tu. Setiap kali aku sampai di rumah...aku lihat kakak macam keletihan...main kejar-kejar dengan Rafiq agaknya...Rafiq pula semakin ligat dan bersemangat...nampak je aku masuk rumah terus je nak terjun sofa...dia ingat dekat bawah tu kolam mandi agaknye...boleh terjun, tenggelam dan timbul...risau jugak aku dengan kelasakan Rafiq tu...sekarang ni setiap tempat dia duduk aku dan semua yang ada di dalam rumah tu akan terus letak bantal atau kusyen di sekelilingnya...sebab dia suka melonjak atau melentang dirinya dengan sepontan...fuhhhh...takut aku...Rafiq,Rafiq,suka buat mama n papa dia risau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan