Jumaat, November 20, 2009

Rafiq sudah pandai marah

Salam semua...hari ni nak cerita pasal Rafiq lagi...sekarang dia sudah pandai marah...tengok tajuk la...nak cerita pasal Rafiq marah jer hari ni...nampak macam tak best kan tajuk di atas tu...tapi sebenarnya kelakar sangat.

Seperti biasa setiap kali balik dari kerja aku mesti akan "gomoi" Rafiq...bahasa utara tu...paham kot nooo...aku gomoi Rafiq sampai puas hati aku...sampai Rafiq menolak-nolak untuk dilepaskan...tapi dia tak pernah marah...dibiarkan aku menggomoi dia dan melonjak-lonjak minta dilepaskan....tapiiii...semalam dia marah uuuuuuu.... sedang seronok aku menggomoi dia...macam biasa dia akan melonjak-lonjak..tapi aku masih tidak puas dan terus menggomoi dia...aku geram sangat tengok anak aku tu...gebus kan...heheheh...ok berbalik pada kisah tadi...dia pandang dan cubit tangan aku...tu dah satu tanda dia bagi supaya aku lepaskan dia...tapi aku masih degil...dia pandang lagi...buat muka garang...(rugi aku tak amik gambaq dia-memang kelakar, gerun pon ada) aku buat-buat tak paham...dan terus gomoi dia...lepas tu dia cubit lagi dan terus meraung..tau tak apa dia sebut masa marah tu???...dia jerit MaaaaMaaaa sekuat hati...terkejut la sapa yang ada berhampiran dengan kami. aku apa lagi ...terus la cium-cium dia dan lepaskan dia...terus dia pandang aku dengan muka yang lege..bebas...terus lari jauh dari aku...takut kena gomoi lagi la tu.

tak pa aku tak kisah...sebab masa tido dia pasti cari aku dan peluk aku...itu la dia Rafiq aku...makin meningkat bulan..semakin banyak akal...semakin banyak yang dia belajar...semoga Rafiq menjadi anak yang baik, yang mendengar kata, yang soleh...AMIN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan