Isnin, Ogos 02, 2010

Sudah Ogos

Sedar tak sedar sekarang ni sudah di dalam bulan Ogos...lagi 4 bulan habis tahun 2010. Muncul tahun 2011. Sungguh pantas masa berlalu...memang tak sedar....rasanya banyak perkara belum terlaksana...perancangan pon banyak yang tergendala...masa dibuang dengan sia-sia. Ruginya aku rasa.

Rafiq pon sudah 17 bulan usianya...sudah besar. Sudah banyak ragamnya, sudah pandai minta itu ini, pernah dia minta baby..."Mama nak baby"...kalau korang-korang dengar ayat ni dari mulut anak korang yang masih kecil lagi itu...apa yang korang buat? Aku terdiam sebentar masa tu...En.Hubby sudah tersenyum pandang aku. Siap berkata-kata dengan Rafiq...."Rafiq nak baby ek? kena minta kat mama dulu, kalau mama kata boleh nanti papa yang bagi Rafiq baby." patut tak En.Hubby aku bagitau anak dia macam tu? Rafiq pon apa lagi...asyik mengendeng-ngendeng aku...dah besar rupanya Rafiq...itu 1 lagi perkara yang aku tak sedar...bagi aku Rafiq masih lagi kecil...masih tak mengerti apa-apa..tapi aku silap...Rafiq sudah besar, budak yang bijak, anak yang sangat baik. Senang hati aku melihat dia membesar dengan sihat, cerdas dan cergas. Semoga aku juga terus sihat untuk tidak terlepas dari melihat dia membesar di depan mataku setiap saat. INSYAALLAH.

Semoga tahun 2010 memberi kenangan yang indah dalam hidup aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan