Khamis, Ogos 12, 2010

Hari ke 2 puasa.

Hari ni umat Islam sudah berpuasa 2 hari...semalam al-hamdulillah puasa berakhir dengan selamatnya...langsung tidak ada perkara-perkara yang buruk berlaku...bukan buruk apa ya...aku langsung tak sakit perut...baik ja perut aku, tak meragam...maklum lah kan...aku ada gastric...x makan ikut masa memang akan mula menggigil dan berpeluh...tak tahan sakit. Manja....wek...

Okay cerita pasal puasa ja kali ni...Sahur hari pertama, aku masak simple2 ja...sebab kalau masak yang entah apa-apa, takutnya tak ada orang yang nak makan, lagi pon aku ber2 dengan En.Hubby saja yang nak makan...jadinya memang betol-betol simple...En.Hubby makan habis sepinggan tak bertambah pon...tapi aku memang sudah isi nasi penuh pinggan. Kira habis nasi tu memang cukup kenyang...

Berbuka pada hari pertama pula...pon simple juga...tapi makan ber3, sebabnya adik aku ada bersama...boring agaknya buka sorang2 di hostel...selesai makan, solat dan bersiap untuk keluar cari lauk pauk untuk simpanan seminggu berpuasa...sepatutnya keluar pergi surau atau masjid untuk bertarawaih...InsyaAllah, aku akan cuba bertarawih...tak dapat di surau/masjid..buat dirumah pon jadi lah kan....?

Hari ni pula..sahur pagi tadi macam biasa lah..lauk semalam...hahaha...sebabnya di bulan ni dan bulan-bulan yang dan dalam Islam juga menegah kita membazir...jadi habiskan semua lauk-pauk yang ada. Syukur al-hamdulillah, belum ada pembaziran dibuat. Semoga Ramadahn ini diberkatiNYA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan