Rabu, Ogos 25, 2010

15 Ramadhan

Sudah 15 hari kita berpuasa...pagi tadi bangun sahur tengok bulan mengambang indah di langit...sungguh cantik...patut la ada kata bidalan..."cantik bersinar bak cahaya sinar bulan purnama" betol ke tu?

tapi aku terpegun menghayati kecantikan bulan...jarang dapat lihat bulan mengambang penuh kan? kebetulan malam tadi malam 15 ramadhan...aku lihat diluar nampak cahaya menerangi bumi...bukan dari cahaya neon...tapi dari cahaya bulan...sungguh cantik.

Lepas tu aku masak dan sambung tidur...sebab perut terasa tidak sihat...termimpi pula tentang bulan...alangkah indahnya kalau menatap bulan sehingga terbitnya mentari...tapi itu hanya dapat ditatapi di dalam mimpiku.

separuh bulan berpuasa ni...mula aku merancang itu ini...minggu ni byk cuti...jadi aku nak buat kuih raya sikit...nak beli sekarang ni tau-tau je la kan...harga mahal sangat...tapi aku beli jgk 3-4 balang....hahahah...tapi buat tetap buat...tunggu la ye kuih apa yang akak aku buat...kalau jadi akan aku pamerkan di sini...kalau tak jadi aku diamkan saja..huhuhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan