Selasa, Februari 23, 2010

Demam / Cermin kereta rosak

Benci betol bila demam...tak pasal-pasal dah terjangkit dari Rafiq...Dia sudah sembuh, cuma batuk dengan selesema jer lagi...sekarang ni aku pulak yang sambung demam, batuk dan selesema... Tensennye...macam ni jugak la agaknya perasaan Rafiq kan???

Udah la petang ni nak bawa Rafiq pergi klinik...nak cucuk setahun...karang aku pulak yang kena cucuk....hukhukhuk...Aku lege jugak la bila Rafiq sudah sembuh...aku dapat tido lena semalam...tapi pagi ni aku bangun dalam keadaan yang sangat lemah...tapi malas nak layan sangat la...tapi dalam tak layan pon....tak larat tau...tapi kalau lagi layan, lagi teruk...dah nak bawa Rafiq lagi...bertambah lagi tak larat aku. Mujur lah En.Hubby ada...masih bercuti, dapat la dia temankan aku bawa Rafiq pergi klinik petang nanti.

Satu lagi peristiwa yang buat aku pada petang semalam...cermin kereta aku sebelah kanan pemandu rosak...tak boleh naik sudah, aku rasa awalnya macam ada wayar pada kabel sudah putus...rasa jer lah..sebab ada dengar macam tu kan masa aku cuba main-main/tekan-tekan butang naik turun tu...udah la masa tu aku kat opis...panas lak tu...terpaksa la balik memandu dalam keadaan tingkap kereta terbuka...tak bole aku nak bawa laju sket......(Kereta sudah minta duit time-time macam ni...)

Sampai umah...terus tipon En.Hubby minta dia turun tengokkan apa yang berlaku... En.Hubby berusaha jgk la mencuba untuk memperbaiki sendiri...kejap jer buat udah ramai yang berkerumun datang membantu...itu la untungnya bila hidup bermasyarakat ni...ringan sama di jinjing...berat sama dipikul....aku sangat-sangat berterima kasih kepada mereka yang banyak membantu...
Hari ni diorang masih nak tolong pasang semula kabel yang putus tu...ada yang tolong belikan lagi...Mujur jugak ada pakar kereta di blok aku tu...Terima kasih tak terhingga pada Pak Cik Amir....Tingkap kereta aku tak dapat dinaik turunkan buat sementara waktu....petang ni harap-harap dapat diperbaiki...InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan