Selasa, Januari 19, 2010

Hobi!!!

Dalam menyambut tahun baru 2010 ni...banyak perkara baru aku sudah buat...bukan dengan sendirinya...tapi dengan pengaruh En.Hubby. "MEMANCING"....sebenarnya memang aku suka memancing...tapi itu di zaman kanak-kanak aku...agaknya sudah 22-23 tahun aku tinggalkan aktiviti itu...yer la..bila sudah semakin membesar...perwatakan yang sedikit kasar berubah kepada sedikit sopan santun...dan lama-lama terus la menjadi wanita sejati...(yer ker???) aku pon musykil...aku tak rasa yang aku ni begitu sopan santun...yer la kan...masa sekolah rendah aku seorang atlit...banyak masa belajar aku hanyalah berada di padang sekolah...tapi bila menginjak remaja...abah hantar aku belajar di sekolah "AGAMA". Jejak saja kaki ke alam baru (Skolah agama -SMADS)kak ieja tau la skolah tu....semasa di SMADS tu aku rasa perubahan 100% terhadap diri aku. yer la kan...dari seorang yang berperwatakan kasar kepada lembut dan sopan santun...hikhikhik...nak tau sebab apa???masa aku berpindah ke SMKDSA...ada yang gelar aku "gadis melayu terakhir".

Opsss...aku sudah melalut menceritakan zaman sekolah...nak cerita pasal hobi baru aku terbabas lak cite pasal zaman dolu-dolu...seronok kan bila terkenangkan zaman-zaman belajar dolu-dolu...rasa seperti mahu masa ini berputar kembali...ingin saja diri ini memperbaiki segala yang terkurang...banyak betol masa dibazirkan. Tapi sayang seribu kali sayang...masa yang berlalu tak akan kembali lagi...apa yang berlalu dulu hanya bole dikenang....

Kembali kepada cerita hobi yer...sejak dr menyambutnya tahun baru En.Hubby sudah membuat rancangan untuk pergi memancing...bermula dari Taman Rekriasi Air Wetland ke Kesuma, Semenyih dan ke Coffee Village...dan sekarang tempat tumpuan adalah Coffee Village...kerana mempunyai kawasan yang sangat memuaskan dan selesa...sangat sesuai untuk membawa anak-anak kecil...al-maklumlah kan...aku kan ada Rafiq...ke mana saja aku pergi..rafiq akan tetap bersama-sama aku...tak kira siang atau malam aku pergi memancing...Rafiq tetap akan aku bawa bersama...dan sekarang ni aku dan Rafiq sudah macam terpakar...kitorang sudah bertukar warna kulit...hahahahha...En.Hubby kata Hitam itu kan MENAWAN.......ntah ape-ape la En.Hubby ni.

Lepas ni aku dah buat syarat untuk En.Hubby...memancing hanya pada waktu malam...sebab selamat sket dr pancaran matahari yang sangat panas...bukan apa...aku ciankan rafiq tu...kulit baby kan halus...udah jadi kering..cian dia...tapi dia pon suka sangat tengok orang memancing...orang dapat ikan sibuk dia pon nak tengok...hmmmm..lepas ni bila dia dah besar boleh la temankan papa dia pergi memancing..aku boleh lah berehat di rumah...heheheh...teman nak dapatkan balik kulit teman yang halus mulus tu....skrg ni dah macam ape tah...kasor bebeno(bahasa perak) betol ke ek?ape-ape lah......

4 ulasan:

  1. along dulu time sekolah mmg sopan santun la..pemalu yg amat..nak dengar suara pun payah..suara akak ni usah dicakap la kan..tak pakai speaker pun tak pa....hahahah...apa2 pun senyuman tu mmg manis.... (jgn kembang hidung yrk sbb akak puji....he)

    BalasPadam
  2. Hahahah...x de la kembang akak...segan jerk..hihi...manis ke?????

    BalasPadam
  3. ni kolam pancing dekat umah akak tu ka?
    mai la singgah rumah...
    kalau pi mancing, call la..leh akak join..ehehehe

    BalasPadam
  4. Ha ah la akak...kt umah akak tu...jom la p mancing minggu ni...

    BalasPadam