Isnin, Januari 18, 2010

Rafiq tersembam/tersungkur.

Semalam Rafiq tersembam...bibir atas sebelah dalam pecah...berdarah...panik aku dibuatnya...budak nak membesar ni macam-macam gaya lasaknya...bukan anku tak prihatin terhadap dia...cuma dia agak cergas dan cergas sampai aku tak sempat nak menahan dia dari jatuh...atau memang sudah tertulis yang dia akan tersungkur begitu...kuasa TUHAN semuanya...nak jadi cerita masa dia jatuh semua orang bagi perhatian pada dia...tapi tak seorang pon dapat tahan dia dari terus tersungkur...meraung sakan jugak dia...puas aku En.Hubby pujuk...tapi tak jalan...aku jer dapat pujuk dia...dia senyap dan terus cari makanannya...nasib baik dia nak menyusu...risau jugak aku kalau dia sakit sangat sampai tak boleh menyusu...mesti nanti dia kelaparan...

Akibat dari tersungkur..bibir atas dia membengkak...tak sempat aku nak amik pic dia sebab agak kalut aku pagi tadi...lantai rumah aku basah akibat ikan-ikan di dalam aquarium bergaduh agaknye la...habis lantai rumah aku tu..pagi2 lagi dah kene mengelap lantai...bukan sebab rajin yer...terpaksa tu...sebab tu la aku kalut.

Rafiq lak tido sampai di hantar ke rumah BS dia...langsung tak sedar...ngantuk sangat kot...sebab kol 3pagi tadi dia bangun main-main sorang diri...lepas tu sambung tido...tapi pagi kejut pon tak sedar jugak...hmmmm...tapi hati aku risaukan dia sekarang ni...macam mana dia sekarang....aku risau kalau-kalau dia meragam jer... harap-harap tak la...dia anak yang baik...

Erm...lagi satu...rafiq sudah berdiri agak lama...cuma belum melangkah jer lagi..dia takut agaknya...aku rasa dia ikut aku...umur setahun baru boleh berjalan...tak apa lah...bila pon dia berjalan aku tak kisah...cuma berharap agar dia sentiasa sihat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan