Khamis, Januari 13, 2011

sibuk...

Hmm...macam kerja kontrak kan..sibuk memanjang..sedangkan duduk dalam opis ber'aircond' lagi tu. Duduk mengadap PC 24jam...yaka 24jam? hehehe...macam kerja 24jam lak kan..sedangkan kerja dalam 1 hari hanya 8 jam sahaja...tapi 8jam tu lah kerja aku mengadap PC ni...bosan sebenarnya...sebab tu juga lah aku sudah jarang mengupdate blog nih...malas nak mengadap PC ni lama-lama...sakit kepala wooo...dan sebab tu juga lah..FB aku pon tak terusik...itu pon kadang-kadang masuk tengok saja apa berlaku...lepas tu sudah...log out.

Aku sebenar seperti tidak sempat nak buat apa-apa....sebelum sampai rumah aku sudah kena fikir nak masak apa untuk En.Hubby..dia masih berpantang makan. hanya rebus dan bakar...lagi pula lauk bukan semua boleh hidang kepada dia...hanya ikan kembung dan talang menjadi makanan dia seharian...kesian juga pada dia...tapi lagi kesian kat aku kottt...nak pikirkan menu yang best-best untuk dia walaupon lauk tu hanya direbus atau dibakar...sebabnya aku juga kena santap menu yang sama....huhuhuhuhu

Tapi bestnya Rafiq tukang habiskan lauk papanya...kalau buat ikan kembung bakar taruk sambal...buat 6 ekor...papa 2 ekor....lain-lain tu semua Rafiq punya. Suka sungguh dia dengan ikan kembung bakar letak sambal tu. tapi aku yang bosan makan macam tu...sedey betol...Tapi mengenangkan En.Hubby yang masih kena jaga makan...aku pasrah lah...hari-hari fikirkan menu yang lain-lain...kesian sangat kan..tak dapat makan makanan yang sedap-sedap...cepatlah En.Hubby sembuh...walaupon akan datang kena makan bakar-bakar pon..biar lah dapat makan ikan-ikan besar, ayam panggang ker...pizza ker...kek coklat ker...naik lah selera ni sikit...dari hari-hari makan ikan kembung, ikan talang bakar jer.....

Hmmm...cerita pon dah campur-campur...sibuk lah katakan...semua diadun skali...huhuhuhu. oklah...disini dulu...aku pening nih...belum dapat menu untuk masak untuk En.Hubby lagi.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan