Jumaat, Januari 14, 2011

Happy Belated Birthday ABAH

Aku terlupa..buka lupa birthday abah aku okay...cuma lupa nak letak N3 pasal birthday abahku saja...
Kelmarin, awal-awal pagi lagi aku dah telefon abah, ucapkan "Happy Birthday ABAH"...suka dengar abah ketawa sebelum masuk ke kebun untuk mulakan kerja. Genap sudah usia abahku 55tahun...dah tak boleh nak pusing-pusing lagi kononnya muda...tahun lepas boleh la kata 45tahun..sebab tahun lepaskan 54tahun birthday abah...tahun ni pusing macam mana pon tetap lah 55tahun jugak...

Cerita tentang abah...seorang yang sangat cool...sempoi sangat orangnya...orang yang sangat aku kagumi...walau pon pelbagai dugaan berlaku dalam hidupnya..dia seorang yang sangat tabah...SAYANG ABAH...

Sepanjang hidup aku...aku bahagia bergelar anak abah...mendidik aku dengan penuh kasih sayang...teringat lagi zaman aku kecil-kecil dulu...abah lah orang selalu melayan kerenah aku...maklumlah aku cepat sangat dapat adik kan...jadi abah lah tempat aku bermanja...melayan aku siang malam dengan penuh sabar...sanggup dia tidur sambil duduk sambil meriba aku...kesian abah..tapi itu lah abah sehingga sekarang ini...sanggup buat apa saja demi senangkan anak-anak...tapi sesungguhnya keluarga aku bukan dari keluarga yang senang...kata bidalan...'kais pagi makan pagi, kais petang makan petang'...ada pasang surutnya...hanya seorang penoreh getah...tapi getah mahal kan sekarang..?tapi abah tak menoreh sekarang kerana pokok getah masih kecil...kerja abah sekarang adalah MANDO...sebelum bergelar MANDo tu...pelbagai ujian abah hadapi...tapi abah sangat sabar...sekarang ramai buka mata...apa yang mereka kata...pulang kepada diorang semula...inilah adat dunia kan...jangan merendahkan orang lain selagi kita tak tahu kemampuan dia....

Apa yang aku nak katakan disini...aku sangat bangga jadi anak abah....I LOVE U ABAH...forever.

Kelmarin mak masak special untuk birthday abah...jeles jugak aku...hihihi..birthday aku 5 jan baru-baru ni tak dapat nak masak special...sebab En.Hubby tak sihat...huhuhuuh...tapi okay jugak sebab dapat belanja family semua makan...walaupon beli makanan kat pasar malam saja...heheh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan