Isnin, Mei 31, 2010

~M-A-LA-S~

Merujuk kepada tajuk di atas...hari ni terasa diri tersangat malas untuk buat apa saja..termasuk la menulis N3 ini...bukan apa, sebabnya dah 4 hari tak mengadap PC... dan 4 hari aku cuti termasuk sabtu-ahad yer...sebabnya aku bercuti?...Rafiq demam panas mengejut...tak tidur aku malam khamis tu sebab tetiba suhu badan Rafiq tinggi. Aku jadi kalut dan tak tidur, walaupon Rafiq tidur nyenyak sangat. Sepanjang malam aku berjaga lihatkan keadaan Rafiq yang sekejap-sekejap asyik terkejut. Nak kejutkan En.Hubby, nampak macam tidur MATI...tau-tau sendiri lah macam mana gayanya orang tidur MATI tu...jadinya hari khamis tu aku sudah bercuti jaga Rafiq.

Pagi-pagi khamis lagi aku sudah bangun mandi, memang tak ada mood nak buat sarapan, sebabnya tak sabar nak pergi klinik untuk check keadaan Rafiq. En.Hubby pon aku kacau suruh bangun siap-siap bawa Rafiq pergi klinik...En.Hubby terpaksa masuk kerja lewat...

Hmmm...sampai klinik doktor masih cakap suhu badan Rafiq tinggi...Rafiq mungkin demam panas...aku dah mula risau dengar kenyataan doktor...yer lah kan..demam mengejut. elok-elok saja dia sehari sebelum tu...tetiba masa dia tidur badan dia terus panas...lepas tu bangun pagi terus muntah-muntah...asal isi saja perut mesti semua kuar semula...muntahnya sampai hampir 5kali sebelum kuar rumah...doktor bagi ubat tahan muntah ikut bontot...

Lepas selesai Rafiq di rawat...aku temankan En.Hubby pergi beli barang keperluan kerjanya...Rafiq pon ikut sama sebabnya aku tak sanggup dia biarkan Rafiq dengan BS. Biar lah aku jaga Rafiq sendiri...Syukur al-hamdulillah...Rafiq beransur sembuh...cumanya lepas dia baik dari demam keluar pula bintik-binti merah di seluruh badan terumata di bahagian tangan dan kaki. Mula-mula aku dengan En.Hubby pikir mungkin campak...bawa lagi Rafiq pergi klinik pada hari sabtunya...nasib baik jugak klinik gomen buka pada hari sabtu...dapat juga rawatan kat situ...dah jumpa doktor aku tanya semua yang aku keliru tentang penyakit Rafiq...syukurlah bukan yang serius...cumanya bintik-bintik yang naik di badan Rafiq adalah disebabkan demam panas yang mengejut...badan Rafiq tak tahan dengan suhu panas, jadi bintik-bintik tu keluar selepas demam....cian Rafiq...elok saja baik demam, sudah naik bintik-bintik di badan...sabar je la kan...

Rafiq-Rafiq, anak haro aku yang tersayang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan