Isnin, Mei 17, 2010

Aktiviti hari minggu

Sempena sambutan Hari Belia 2010, aku dan keluarga tak lepas kan peluang untuk mengunjungi Presint 2, maklumlah kan..selain Sambutan Hari Belia 2010, ada juga JOM HEBOH...

Sabtu/15 Mei 2010 : Jam 9.30 am kami sekeluarga keluar dari rumah, pergi sarapan pagi dan terus gerak ke Presint 2. Punya la sesak banyak jalan ditutup...agak tensen juga aku. Tapi En.Hubby sungguh relaks...sudah tidak dapat masuk dari arah Masjis Putra. Kami berpatah balik ke Presint 8, harap dapat masuk ikut sana...tapi malangnya tidak dapat juga masuk dari situ..sudah alang-alang di Presint 8, En.Hubby cari tempat untuk simpan kereta. kebetulan situ kawasan perumahan. jadi lebih selamat simpan kereta di kawasan itu...
Bukan tak ada PARK & RIDE..tapi En.Hubby malas nak menggunakannya....aku ikut saja...tapi amatlah meletihkan...nak berjalan dari perumahan FASA 4C tu punyalah jauh. Lebih 1KM aku rasa dari situ...dengan Rafiq yang sedang nyenyak tidur lagi...dengan cuaca cerah dan panas pagi lagi...sungguh letih...itu baru sampai...belum bab berjalan-jalan di sana lagi..baru berjalan untuk menuju ke tapak JOM HEBOH...memang letih...tapi redah juga...dah nak pergi sangat kan...tak kan mahu berpatah balik...???

Sekejap saja di sana..lebih kurang 2 jam...kami pulang sebelum Zohor...balik rumah berehat, sebelum balik kami makan dulu...tengahari En.Hubby cakap tak usah masak...makan saja kat luar...jadi kami pon makan dulu...balik rumah tak payah nak pikir pasal masak. Sudah tidak masak...selesai bersihkan diri dan solat, aku pon apa lagi...ajak lah si Rafiq tidur...hahahah...dah tak ada aktiviti kan...semua orang tidur, aku dengan Rafiq saja yang masih berjaga...pujuk Rafiq tidur dan aku pon turut tidur...lebih kurang jam 3.00 aku tidur..

Sedar dari tidur dam 4.30 pm..itu pon sebab Rafiq sudah bangun...tapi kepala aku masa tu...Ya ALLAH, teramatlah sakit, tak tahu kenapa...perut rasa lain macam sangat, kepala pulak sakit sangat, aku gagahkan diri bangun, tapi tak boleh...aku tidur semula...sambil peluk Rafiq...aku bangun semula jam 5.00pm...En.Hubby pon bangun masa tu...aku bagitau En.Hubby keadaan aku masa tu...dia suruh makan ubat...tak apa..lepas solat Asar, aku makan ubat...dan sambung tidur...tapi sakit tak juga hilang...aku cakap pada En.Hubby aku lapar dan En.Hubby suruh aku tidur nanti dia masak. Lege hati aku...En.Hubby nak tolong masak. Selesai masak aku bangun makan...tapi perut sangat tidak selesa...rasa seperti mahu M*NT*H...seperti ada angin menolak...makan sedikit dan sambung tidur...lepas Isyak barulah sakit kepala berkurang, dah sakit kepala berkurangan...aku sambung makan...heheheh

Ahad/16 Mei 2010 : Lebih kurang jam 3.00pm kami gerak dari rumah pergi semula ke Presint 2...saja nak menghabiskan masa hari ahad di situ...nasib baik dapat masuk park kereta di kawasan yang berhampiran...kalau tidak jenuh lagi aku menapak...penat...ada konsert rupanya sekat situ...sudah berada disana, kami jelajah semua tempat...sebab hari sebelum tu tak sempat ke mana sangatkan...dengan panas dan letih...malas nak berjalan. jadi semalam kami amik peluang menjelejah kawasan yang belum dilawati. Rafiq pon baik saja sepanjang berada disana. 6.30pm beransur dari sana...makan dan pulang ke rumah. yang ruginya aku langsung tak ada bergambar di sana...kamera tinggal di kampung. HP pulak buat hal...nak kena tukar HP baru ke nak kena beli Kamera baru yang canggih-manggih???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan