Selasa, April 13, 2010

Cerita Rafiq

Semalam buat kali kedua aku tidurkan Rafiq secara berasingan. Dia anak yang baik sangat, senang je aku bagi dia tidur...sambil layan main-main dengan dia biar dia asyik tidur ditempat baru dan aku tinggalkan dia main sampai dia lelap sendiri. Sayang aku tak snap pic dia semalam...comel jer..hikhikhik.

Tapi peristiwa kelakar telah berlaku bila dia tidur berasingan dengan aku...yer lah kan..sebelum ni memang dia tidur berkepit dengan aku sebab senang nak menyusu...sebelum pindah tempat tidur aku ada juga fikirkan perkara ini..mesti rasa susah nanti sebab nak bangun bila dengar dia merengek minta susu...tapi sebaliknya yang berlaku...sedang aku nyenyak tidur...Rafiq bangun panjat katil dan tidur sebelah aku untuk menyusu...bila habis menyusu dia bangun dan turun tidur ditempat dia semula. En.Hubby sedar dari awal tindakan dia sangat teruja melihat gelagat hero kecil dia yang sorang tu. Aku yang mengantuk ni layan tidur sambil menyusu...En.Hubby yang terlalu teruja tak lepas peluang melihat semua gelagat dia. Aku geli hati mendengar cerita En.Hubby. Pandai betol Rafiq cari makanan...dia langsung tak menangis atau merengek...

Aku perasan sekarang ni...Rafiq banyak belajar. Dia seorang yang pandai berdikari di rumah...aku harap sampai lah dia besar panjang nanti dia tak menyusahkan orang disekeliling dia. Apa yang aku perasan tentang anak bujang aku sekarang ni...

* Rafiq pandai cari makanan sendiri bila terasa lapar. tidak menangis atau merengek jika tidak dapat makanan.
* Pandai mengaku dan menidakkan apa yang di soal.
* Agak petah bercakap...ada banyak perkataan yang dia sebut dengan terang dan jelas.
* Tindakan dia agak pantas.
* Tak takut kena marah(yg ni aku risau sket)-dia bole buat x tahu jer bila aku marah dia.En.Hubby marah pon dia buat do-no jer.
* Sudah pandai panggil TOK ABAH...MAK TOK belum lg...(merajuk jer mak aku dengan cucu dia sorang tu)
* Suka pukul orang yang usik dia...
* Tapi pandai berkawan. Sungguh ramah mesra....tapi dia kena mulakan...kalau budak lain datang dekat dia dan mulakan dulu...nanti dia akan malu-malu dan berkepit je dekat aku.

Erm...cukup ini dulu, nanti aku sambung lagi cerita pasal Rafiq...cuma hati aku terhibur sekarang ni sebab asyik teringat gelagat Rafiq tidur asing dari aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan