Rabu, April 06, 2011

Rafiq sekarang



Inilah rupa hero aku sekarang ni...dah besar dia sekarang,dah 2 tahun sebulan lebih macam tu. semakin banyak ragamnya. Setiap hari bermain dengan dia sangat menghiburkan. Sikapnya seperti kanak-kanak besar. Akal dan fikirannya juga cepat matang. Al-hamdulillah, semoga dia berterusan begitu. Rafiq pandai ambil hati aku dan En.Hubby kalau dia ada buat salah. Hikhikhik. Kelakar pula bila kenangkan perangai dia.

Sekarang dia sudah boleh diharap. Pandai bawa diri kalau pergi ke mana-mana, cuma aku yang tak berapa nak harapkan dia sendiri. Dia cepat belajar. Aku nampak kesannya. Sebabnya bila aku lakukan sesuatu atau bicarakan sesuatu dia akan ikut dan seterusnya dia akan amalkan. Contohnya, bila sampai rumah, buka pintu dan bari salam. Dia akan buat dulu sebelum aku. Dia tahu itu amalan yang harus diamalkan. Aku suka bila dia bercakap dengan lembut. Aku ajar dia cakap dengan sopan santun. Minta apa-apa pon dengan lemah lembut...jangan marah-marah. Al-hamdulillah dia mudah ikut. Dia juga petah berkata-kata, aku risau dengan pendedahan persekitaran sekarang. Dia dikelilingi kanak-kanak besar...dia pon dah nampak macam budak-budak besar juga...tak sabar nak tengok dia membesar dengan cepat.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan