Rabu, November 03, 2010

Cerita semalam

2 Nov 2010- tepat jam 5 pagi aku bangun, mandi, siap-siap, solat, dah jam 6 pagi kejutkan En.Hubby dan Rafiq, susah betol Rafiq nak bangun, sedap tidur pagi-pagi buta kan...tiap kali aku panggil hanya dengar suara dia menyahut...mata tetap terpejam rapat...kadang-kadang tersenyum...hmmmm geli hati tengok gelagat dia. Last aku angkat juga dia bangun, sebab kena mandikan sebelum keluar...merengek lah kawan...tidurnya di ganggu, marah-marah2 lak tu.tapi tak lama...dia senang dipujuk. Selesai siap semua...hampir 6.30 pagi...rasa tak cukup masa saja masa tu...huhuhuhu

Erm...mesti nak tau kan tujuan aku bangun awal pagi macam tu...sebenarnya nak bawa Rafiq pergi HKL sebab ada temujanji untuk buat ujian EEG di unit Neurofisiology. Aku pon tak tau sangat pasal tu...cuma aku jelas sikit pon tentang ujian tu adalah untuk rekod gelombang otak. Jadinya aku faham diorang nak buat ujian gelombang otak Rafiq lah...

6.30 pagi gerak dari rumah...awal kan? sebabnya aku tak tau kat mana Bahagian Peadetrik...nak mencari nanti satu hal lak kan...jadi lebih baik keluar awal...lagi pon temujanji Rafiq 8.15 pagi. dan dah dimaklumkan dalam surat suruh datang lebih awal...untuk mengelakkan kesesakan.

Sampai sana-al-hamdulillah tak sesat, cuma parkir kereta jauh sikit...Rafiq pulak buat hal, tak mahu sesiapa yang dokong...pagi-pagikan...dia selalu masih tidur lagi masa tu...jadinya aku terpaksa menapat sambil dokong dia. aduhai...sakit habis badan ni...nasib baik isi dah banyak...kalau tak bertambah keding aku...hmmmmm

Sampai 7.15 pagi, masuk dan tunggu pendaftaran, aku ikut prodedur yang ditetapkan pada surat yang aku dapat...bila dah dapat nombor giliran...dan dah ke kaunter, katanya tak perlu daftar, terus saja pergi timbang...tak apa lah kan...kita tak tahu kan...bukan tak mahu bertanya, cuma kita ikut pada arahan surat...itu saja...lepas Rafiq timbang terus bawa dia ke Unit Neurofisiology untuk buat ujian EEG tadi tu...

Untuk ujian tu Rafiq perlu tidur...tapi malangnya Rafiq sudah terlebih tidur malam semalam...dan terpaksa diberi ubat tidur...hmmmm...dan malang lagi...ubat tidur tu sungguh lambat memberi kesan...lebih setengah jam bermain, baru dia menguap...aku pon sudah letih...last masa sesi ujian tu...aku minta En.Hubby yang tunggu Rafiq...dan aku sambung pada setengah jam kemudian pulak...mungkin En.Hubby pon bosan jugak di dalam bilik tu sorang-sorang....dalam tempoh sesi ujian EEG tu. Rafiq diberi pelbagai bentuk ujian...semua untuk menguji tahap sawan yang ada...syukur al-hamdulillah, dia tidak memberi sebarang reaksi berkaitan sawan dengan ujian yang dijalankan...aku dapat info itu pon dari staff yang menjalankan ujian EEG tu ke atas Rafiq...sekiranya ujian diberi dan ada tindakan balas berlaku semasa ujian, itu bermaksud orang itu ada sawan. Syukur tak terhingga kepada YANG MAHA ESA. Aku sangat berharap keputusan yang bakal aku terima nanti negatif...hujung tahun nanti baru tau keputusan tu....doakan semoga Rafiq sihat sentiasa. AMIN...sesi ujian selesai selepas 1 jam setengah...Rafiq tak perlu diberi apa-apa ubat...dan boleh terus pulang....

Masa sudah menunjukkan jam 11 masa keluar dari Unit Neurofisiology...keluar dari HKL dan terus mencari tempat untuk makan...pagi langsung sarapan, jadi terus makan berat, petang baru pikir untuk masak (kononya)...dalam perjalanan balik, aku sakit kepala...bukan kepalang lagi sakitnya, singgah di klinik swasta untuk dapatkan rawatan untuk diri sendiri pula, aku ada migrain rupanya...sekian lama sakit, sekarang baru aku tahu, dulu syak saja,tak berani nak sahkan sendiri...sebab tak pernah jumpa doktor kan...makan ubat tahan sakit ja, semalam pergi juga..erm, jadi sahlah aku kena migrain. sabar saja la...dugaan.Semoga aku kuat hadapi segala kemungkinan. Yang paling aku harapkan anakku Rafiq sihat. AMIN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan