Rabu, Oktober 20, 2010

Lama tak cerita...

Salam...

Lama sungguh tak coretkan apa-apa disini...aku tak sempat dek sibuk kerja dan rumah tangga...(amboi, macam kerja tu besar sangat kan..sibuk kalah isteri menteri)..bukan macam tu...sekarang aku salah sorang AJK untuk satu majlis anugerah yang dianjurkan oleh jabatan aku...tugas sendiri dan tugas sebagai AJK majlis tu membuatkan aku tak banyak masa untuk mengadap blog...mengadap PC 24 jam pon x sempat nak update blog...semua apa yang berlaku aku simpan dalam hati saja...aku tak jadikan blog sebagai tempat meluah perasaan yang tak tentu pasal...takut nanti yang jernih menjadi keruh...

Baru-baru ni mertua aku datang rumah...aku kan sibuk, jadinya bila balik kerja aku jadi letih...tapi al-maklum lah kan...tak kan balik kerja nak baring depan TV atau tido dalam bilik kan? kena la layan diorang...bukan mertua aku saja yang datang, bersama anak saudaranya merangkap sepupu En.Hubby...jadinya penuh juga lah rumah aku....tak cukup lagi mertua dan sepupu, datang bersama juga kakak ipar aku...aku suka ramai2...meriah suasana, cumanya masa tidak kena...terpaksa lah diorang layan diri sendiri di rumah aku.

Rasa seperti tidak patut...tapi apa daya aku kan...aku buat habis baik, masak dan menjamu semua makan dengan cukup. Al-hamdulillah aku tunaikan apa yang sepatutnya. Melayan tetamu yang hadir dengan sebaik mungkin. Biar tetamu suka dan senang berada disekeliling ahli keluarga aku.Huhuhuhuhu...tapi diorang semua sudah balik kampung semalam. Rumah kembali sunyi...Rafiq sudah tak ada kawan. Kesian dia...nasib baik siti ada dirumah...masih ada teman bermain.

Cerita tentang Rafiq, sekarang ni dia sudah 20bulan bersamaan 1 tahun 8bulan. Sudah anak teruna. Feel Rafiq sekarang ni:-

1-Sudah pandai bercakap dengan menggunakan ayat.
2-Tahu arahan yang panjang. (cth: Pergi buang sampah ke dalam tong sampah-dia akan bangun ambil sampah dan terus buang ke dalam tong sampah)
3-Tahu kegunaan sesuatu benda.
4-Suka dimanja-manjakan.
5-Pandai ambil hati dan memujuk.
6-Sangat peramah.
7-Boleh makan sendiri dengan cermat sekali. Nasi tak tumpah ke lantai. Sama ada makan dengan tangan atau pon sudu.
8-Suka layan Upin-Ipin (pantang nampak aku buka Laptop, terus minta pasang upin-ipin)
9-Pandai buka baju/seluar sendiri.
10-pandai mengira 1-10 dari umur 1tahun 6bulan. sekarang belajar sebut ABC..tapi tunggang langgang.huhuhuuh
11-Ok banyak lagi ni...yang penting sekarang ni dia semakin sihat dan berisi semula. semakin banyak akal juga.

Sekian, cerita untuk hari ini.

1 ulasan: