Khamis, Julai 07, 2011

Macam-macam

Cerita kali ini agak bercambur okay...selagi kepala tak pening boleh la baca...

Semalam pergi Klinik, nak buat buku pink...mana-mana ibu preggy mesti tau. Maklumlah ini kali ketiga preggy...jadi pergi klinik lewat lah sikit...tak lah lewat sangat pon..baru nak masuk 12 minggu...tak kisah sangat la kan...ada kawan aku pergi klinik bila kandungan dah 5 bulan pon...kena marah pon tahan je la telinga. tapi aku bukan lah sengaja nak lewat-lewatkan masa...cuma masa dan keadaan tak berapa mengizinkan. Itu pon semalam sebab aku rasa perut kurang selesa...jadinya pergi juga klinik cek sekali kenapa lah rasa tak sedap perut tu kan....

7.30 am- sampai klinik, ambil nombor giliran...tunggu hampir 40 minit juga baru nombor giliran naik...terus pergi cek urin dan pergi makmal ambil darah...kena usik dengan sorang pak cik sebab aku takut tengok nurse ambil darah aku...memang aku pandang tempat lain...tak sanggup oooo...

10.00 am- lepas tu pergi pula klinik gigi...selesai semua, pergi tunggu untuk jumpa nurse pula...

11.50 am- hampir 2 jam urusan di atas tu selesai...tunggu nurse pon hampir 1 jam juga...dah selesai jumpa nurse dan diperiksa selengkapnya...aku didapati ada lump breast...rujuk pula pada doktor...tunggu lagi 1 jam...

1.00 pm- baru dapat jumpa doktor..masa tu kepala dah berdenyut-denyut...sakit sangat. masuk jumpa doktor pon melelong-lelong...selesai cek semua...memang ada lump breast...terus doktor buat surat rujuk HPJ pula...dapat MC...terus balik.

1.30 pm- pergi kedai beli barang dan terus balik rumah...mak dan abah ada di rumah. masak apa yang patut...makan dan rehat sekejap...

2.30pm- pergi HPJ, ambil tarikh untuk temujanji rawatan seterusnya... 14 Julai ni sama pula dengan Rafiq punya temujanji...terpaksa lah En.Hubby korbankan separuh hari kerjanya untuk teman kami..sapa nak tengokkan Rafiq masa aku terima rawatan nanti kan....

4.00pm- selesai dan balik rumah...sampai rumah aku dah terlampau letih...dan terus terlelap...hati dah tak tentu arah pon aku mampu tidur lagi...memang letih sangat-sangat...

Preggy kali ini banyak betul dugaan aku terima...walau tak seteruk dan sekritikal orang lain...tapi aku rasai kelainan...keletihan yang melampau...migrain yang terlampau...semua yang lampaunya...geram bila kepala sakit, badan letih...apa pon tak boleh nak buat...

Lepas ni Klinik dan hospital tempat aku kena rujuk sampai lah aku bersalin nanti... aduhai...sungguh lah letih...

Kawan-kawan, abang-kakak, pak cik-mak cik, doakan saya ya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan