Rabu, September 29, 2010

Cerita lapok

Dah lama x update blog...terasa seperti tak ada masa nak buat itu semua sejak-sejak Rafiq anakku itu ditimpa sawan/tarik...panik sungguh aku kala itu...tidak punya pengalaman...tapi ingat pada cerita/peristiwa ibu dan kakak-kakak dan kawan-kawan buat aku bersedia...dikala Rafiq ditimpa tarik, aku buat apa yang patut, tapi tak berjaya...mujur En.Hubby ada, dan kebetulan dia pernah menghadiri kursus tentang kecemasan yang berlaku...En.Hubby telah menyelamatkan nyawa anakku Rafiq, syukur al-hamdulillah...

Rafiq masuk wad 2 hari...keluar wad, kena cirit-birit pulak, demam panas lagi...aku terpaksa ambil cuti tanpa gaji, cuti dah habiskan...demi anak aku cuti jugak...kejadian itu membuatkan aku tak sanggup Rafiq hilang dari pandangan pon. Biar Rafiq di depan mata aku 24 jam. Dan aku bersyukur ada yang sudi jaga Rafiq sepanjang aku keluar bekerja selepas ini. Dia bukan bibik aku..tapi adik angkat aku. Tapi aku risau...dia terlalu rajin, harap dia tak buat kerja lain selain menumpukan perhatian pada Rafiq sepanjang aku bekerja...makan minum aku akan sediakan semuanya.

Aku harap juga doa kalian yang sudi baca blog aku ni...doakan Rafiq sentiasa sihat...aku juga pulang ke kampung, ambil peluang cuti yang hambis habis ni untuk berubat Rafiq. Ikhtiar tetap kena ikhtiar kan. Ketentuan tetap aku terima. Semoga Rafiq sentiasa di dalam perlindunganNYA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan