Jumaat, Februari 11, 2011

Berjaya buat kek marble sendiri-hatiku berbunga.

Tau tak apa yang aku berjaya tu...sebenarnya hari ni kat opis ada portluck...jadi semua sepakat untuk bawa makanan masing-masing untuk portluck tersebut...puas aku fikir-fikir...nak bawa apa untuk portluck hari ini...semalam balik rumah termenung...lepas tu minta pendapat En.Hubby...dia kata buat la apa-apa asalkan bawa sedikit. Jangan tak bawa langsung...tapi tetap tak ada adea yang datang. Tetiba En.Hubby bagi idea, suruh buat Kek Marble...jadi aku pon mula la projek malam semalam. Al-hamdulillah hasilnya menjadi, tapi aku masih tak rasa lagi kek marble tu sebab masih panas....bangun pagi tadi...aku potong dan masuk dalam bekas. tinggal sikit kat rumah untuk hero aku dengan CT. Tapi aku masih belum rasa lagi.

Tiba masa portluck, aku letak kek marble ditengah-tengah. maklumlah makanan sangat banyak...dibahagian tepi semua makanan berat-berat...pelbagai menu ada portluck pagi ini antara nya, pulut kuning, rendang ayam, ikan masin, bubur nasi ayam, pisang sira, kuey teaw goreng, kek marble aku...hikhikhik, buah jambu dan betik, karipap, dan koktel buahan campuran. Semua sedap-sedap...yang pertama habis adalah kek marble aku. tak sangka lak aku kek marble aku laku sebegitu...semua bertanyakan tentang kek marble aku tu...dan masing-masing seperti tak percaya kek marble tu aku yang buat. (sorry sebab tak ada gambar..lupa nak snap pagi tadi...sebab nak cepat).

Aku apa lagi..mesti la suka, sedangkan aku sendiri belum rasa kesedapan kek marble aku tu...harap-harap balik nanti masih ada saki baki untuk aku...dapat rasa sikit pon jadi lah...tak lah aku kempunan sangat...hikhikhik.

2 ulasan:

  1. nakkkk jugak kak marble... nakkkk
    dah terrer ek...nak sikittt...
    mana nak tgk gemuk tara mana dok kalut gemuk tu?? haisshh

    BalasPadam
  2. hikhikhik...tak terer pon akak, 1st time buat kek sendiri. Rafiq kata sedap. tu yg suka sgt tu....InsyaAllah kalau buat lagi nnt sy bg akak ya...hehehe

    BalasPadam